Parhaat markkinointi-ideat ovat sellaisia, joista hyötyvät molemmat, yleisö ja markkinoija. Hyvä markkinointi-idea vaatii kekseliään sisällön ja tavan levittää sisältöä. Se voi yhtä hyvin olla käyntikortin jakamista, kiinnostavaa sisältöä kuin ilmaisia lahjojakin. Pääasia, että idea antaa hyvän syyn kiinnostua juuri sinun tarjoamastasi tuotteesta tai palvelusta. Tässä viisi hyvää markkinointi-ideaa, joita jokainen yritys voi hyödyntää liidien hankinnassa:

1. Tee opetusvideoita

Videot kasvattavat jatkuvasti suosiotaan. Parhaita videoita ovat sellaiset, joissa tarjotaan ratkaisuja ongelmiin. Videoiden avulla on mahdollista herättää kiinnostusta, vakuuttaa ja löytää sitä kautta uusia liidejä. Yksi hyvä vinkki on lisätä videoihin tekstitykset, jolloin katsoja voi ymmärtää videon sisällön myös ilman ääntä.

2. Markkinoi ristiin muiden paikallisten yritysten kanssa

Tämä idea on yksinkertainen. Jos olet paikallinen yritys, jaa käyntikortteja tai markkinointimateriaaleja toisille paikallisille toimijoille edelleen jaettaviksi. Näin saat uusia asiakaskontakteja ilmaiseksi, kun toisen yrityksen asiakas,  joka etsii juuri sinun palveluasi, saa yhteystietosi suoraan luotettavalta lähteeltä. Tee sama myös muiden yritysten hyväksi.

3.  Sponsoroi tapahtumia

Erilaisten tapahtumien sponsorina saat näkyvyyttä tuotteillesi ja löydät uusia kontakteja. Lisäksi saat hyvää julkisuutta kun tuet ihmisille tärkeitä tapahtumia. Tämä toimii erittäin hyvin erityisesti paikallisten yritysten markkinoinnissa.

4. Tee infografiikoita

Ihmiset ovat visuaalisia olentoja. Jopa 40% ihmisistä reagoi paremmin visuaaliseen sisältöön kuin tekstiin. Infografiikat ovat hauskoja, helppoja ymmärtää ja kivoja jakaa sosiaalisessa mediassa.  Infografiikan avulla on myös helppo esittää yrityksen arvot ja brändi mieleenpainuvalla tavalla.

5. Luo ja ylläpidä verkostoa

Kukaan markkinoija ei pärjää yksin, joten oma verkosto on tärkeä uusien liidien lähde. On aina helpompaa kun on olemassa muita, jotka puhuvat puolestasi kun et itse pääse paikalle. Muiden suosittelut ovat myös paljon vahvempia referenssejä kuin pelkkä oma mainospuhe. Tämä kannattaa muistaa myös asiakaspalvelussa, koska huonot kokemukset leviävät kauemmas kuin hyvät.

 

Kuvaoikeudet: Sean MacEntee